BLOGS EDUCATIUS

UNA EINA D'APRENENTATGE I COMUNICACIÓ A ED INFANTIL I ED PRIMÀRIA
  • rss
  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

16. MASSA COSES, TOT I L’ORGANITZACIÓ, FALTA REORGANITZAR I NETEJAR

M.ANGELS | 22 novembre 2011

Aquest petit mail només és per fer una petita reflexió en veu alta de cap on va el meu projecte. Quan vaig començar em vaig plantejar un producte, els blogs educatius, com a eina d’aprenentatge i comunicació.

Per això en vaig crear un, que fos útil per nens, pels pares, per les mestres,   aprendre i comunicar-nos així com aprofitar els recursos que ens oferia la xarxa a nivell d’aula i metodològic.

http://blocs.xtec.cat/nensinenesdel2008/

Es va plantejar i va prendre una forma (com podeu veure en les entrades anteriors), amb un bona bona organització i reestructuració -basada amb la programació d’aula, la metodologia de treball, els principis que basen l’aprenentatge així com amb els coneixements sobre blocs wordpress- se li va anar donant forma.

Semblava que era molt clar, però després d’haver fet servir el “producte” durant unes setmanes, cal “reformar-lo”. Massa contingut en els seus calaixos i pels seus lectors.

Amb tot m’he adonat que tot i haver tingut molt en compte quines possibilitats té, com organitzar la informació, com fer les entrades, com fer els enllaços perquè sigui àgil als nens, com motivar als pares, com conèixer les seves possibilitats… cal una reflexió a nivell de:
– quantes vegades els visitants (pares i nens) en faran ús a la setmana (possiblement)
– com gestionar les entrades i de quin tipus
– com reorganitzar aquest material didàctic que la mestra té molt a mà en el blog però que es menja molt d’espai en la poca pantalla de presentació de notícies que hi ha en un blog
– com porta el blog organitzat a nivell escrit a l’aula…
– com queda en tot el pla tac d’escola

Tots aquests aspectes, el mestre, en el dia a dia no hi reflexiona. Posa, penja i passa al següent punt. Però perquè el blog sigui realment una bona eina pels aprenentatges cal una molt bona estructuració de blog, una llibreta de blog, una bona programació anual i una part de la programació de la setmana en què es té en compte el blog, però alhora també com ho té en compte el pla tac de l’escola, com organitza tota la informació, com motiva… Aquí, la figura del psicopedagog com assessor en TIC potser clau perquè amb la formació que hem rebut hi podem aportar a tots els nivells orientant, motivant, col·laborant.

Ja veieu, allò que deia tant clar: EL BLOG UNA EINA D’APRENENTATGE I COMUNICACIÓ que cal tenir molt clar com volem potenciar l’aprenentatge i quin a través del blog i quina comunicació volem establir amb els pares així com la informació que volem o podem transmetre.

Categories
REFLEXIONS
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« 15. PSICOPEDAGOG, MESTRE O INFORMÀTIC. Qui n’és és tasca? 17. PAUTES D’UN BLOG (organització) »

Una resposta a “16. MASSA COSES, TOT I L’ORGANITZACIÓ, FALTA REORGANITZAR I NETEJAR”

  1. Jaume ha dit:
    13 desembre 2011 a les 11:10

    Estic d’acord amb els teus comentaris, molt encertats.

    Respon

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

QUI EL FA?

Jo, M. Àngels Aymerich Illamola, mestra d'educació infantil i que creu en les possibilitats de les TIC a l'educació, per millorar els processos d'ensenyança, adaptar-los, fer-los funcionals i vius, així com per obrir les escoles.
Aquest blog és fruit d'un petit treball de recerca i investigació sobre les possibilitats dels blogs educatius a l'etapa d'educació infantil.
Hi trobareu propostes i recomanacions.
6/01/2012

APARTATS

  • PRESENTACIÓ
  • PER QUÈ? FEM-NE UN!!!
  • QUÈ SÓN? A L’ESCOLA?
  • AMB ESTIL
  • ORGANITZACIÓ
  • DADES BÀSIQUES
  • EINES 2.0
  • BLOGS PER MIRAR
  • GLOSSARI
  • WEBGRAFIA

REFLEXIONS PRÈVIES

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox